Güneşi yeniden tarif edelim

Özet
:
Acaba neden Kur'an-ı Hakîm, felsefenin mevcudattan bahsettiği gibi etmiyor? (Sözler 267.sh - Risale-i Nur)

Detaylandirilacak insallah

Kuran lisani:

Mesela, güneşe der: "Döner bir siracdır, bir lambadır." Zira güneşten, güneş için mahiyeti için bahsetmiyor. Belki bir nevi intizamın zembereği ve nizamın merkezi olduğundan, intizam ve nizam ise Sâni'in âyine-i marifeti olduğundan bahsediyor. Evet, der: 

 

 اَلشَّمْسُ تَجْرٖى 

 

"Güneş döner." Bu döner tabiriyle kış yaz, gece gündü zün deveranındaki muntazam tasarrufat-ı kudreti ihtar ile azamet-i Sâni'i ifham eder. İşte bu dönmek hakikati ne olursa olsun, maksud olan ve hem mensuc hem meşhud olan intizama tesir etmez.

 

(Sözler 267.sh - Risale-i Nur)

 

Felsefe lisani:

"Güneş, bir kitle-i azîme-i mayia-yi nâriyedir. Ondan fırlamış olan seyyaratı etrafında döndürüp cesameti bu kadar, mahiyeti böyledir şöyledir." Mûhiş bir dehşetten, müthiş bir hayretten başka, ruha bir kemal-i ilmî vermiyor.

 

(Sözler 268.sh - Risale-i Nur)

Resim
X